Az ember PAUSE gombja

Az agyad sosem pihen. Amikor a tested pihenteted, ő akkor kapcsol turbó fokozatra.  Biztosan szoktál Te is kimerült lenni, amikor olyan fáradt vagy, hogy már aludni sem bírsz, viszont zsong a fejed a sok kavargó gondolattól. Ismerős?

 
 
 
Ilyenkor véleményem szerint két dolgot tehetsz. 
A gyakorlott meditálók az ágyban fekve képesek kikapcsolni a gondolatokat. Ez elég komoly feladat és gyakorlás is kell hozzá, de működik. 
Ha viszont a koncentrálás sem megy, akkor a másik lehetőséged a mozgás, vagyis menj és fuss egy kört a ház körül vagy biciklizz. 
 
Most komolyan, te még sosem hallottál a szellemi és fizikai fáradtság egyensúlyáról? 
Japánban nagyon komolyan veszik ezt, de ha hazánkban szétnézel és megnézed néhány nagyon elfoglalt orvos életvitelét rájössz, ezzel ők is tisztában vannak. Számos orvos barátom sportol, kerékpározik vagy kertészkedik az ügyelet után 
kikapcsolódásként. 
 
Államvizsga időszakban például a kimerültség olyan szintjére jutottam, ahol már aludni sem bírtam. Csak ültem az erkélyen, mint egy zombi, fél éjjel. Mígnem bicajra ültem, tekertem vagy 6 km-t és láss csodát: visszafelé félútom majdnem leestem a kerékpárról, olyan álmos voltam. 16 órát aludtam utána és pihentebb voltam, mint valaha. 
 
A nappali kikapcsoláshoz a meditációt ajánlom. 
 
A meditáció konyhanyelven megfogalmazva az az állapot, amikor végre odafigyelsz magadra, a belső hangodra és közben azt érzed, hogy kisimulsz, megnyugszol. 
 
Ha ez neked nem elég, íme a Wikipédia megfogalmazása: 
 
"A meditáció rendszerint olyan lelkiállapotra utal, amikor a testet tudatosan ellazítjuk, és szellemünket átengedjük a nyugalomnak és a belsőnkre való koncentrálásnak. A cél a lelki béke, megnyugvás keresése. Ilyenkor sikerül a környezetből kikapcsolódni, úgyhogy pszichológiai szempontból az élményt akár megváltozott tudati állapotnak is lehetne nevezni."
 
Mire jó a meditáció? 
  • pihentet, 
  • egészségünket óvja, 
  • fókuszálni, koncentrálni tudunk egy adott kérdésre, 
  • serkenti a gondolkodást, 
  • önmagunkat meghalljuk (na ezt sokan nem szeretik). 
Az agytevékenység és meditáció kapcsolatáról tudományosabban ITT olvashatsz. 
 
Megdöbbentő dolgokat lehet megtapasztalni egy meditáció során, ha kellően ügyesen elsajátítod. Ehhez egyébként nem árt hozzáértő ember segítségét 
kérni, aki vezet és irányít eleinte, amíg önállóan nem meg.
Elhiheted, nem könnyű meghallani a saját szívdobbanásodat, vagy éppen arra eszmélni, hogy 
"Jé, az előbb még a zajos utcai forgalmat hallottam, most mi ez a süket csend? És miért érzem magam olyan furán, mintha máshol hagytam volna a testem?" 
 
Neked milyen élményed, tapasztalatod van? 
 

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről